Om mig

Mit billede
Nanna H. Pedersen, Fashion Designer (BA). This is my personal blog with the purpose of showing and writing about my fashion-related or non-fashion-related thoughts, reflections, inspiration and work. Contact: mail: holdgaard-blog@hotmail.com

torsdag den 4. juli 2013

HARD WORK PAYS OFF

 photo SAM_3056_zps66164872.jpg

 photo SAM_3058_zps38d79fb1.jpg

 photo SAM_3061_zps3f1d8bfe.jpg

Efter min semesteropgave (red. "Deconstructed Tomboy"), havde jeg en del materiale rester tilbage. Jeg besluttede for et stykke tid siden, at jeg ville forsøge at bruge mine rester med det formål at arbejde videre på semesteropgaven eller den del af det, som jeg fandt interessant. Dette gjorde jeg altsammen i forhold til den kritik jeg fik til præsentationen der rettede sig mod at kollektionen havde to dele og dermed ikke synede sammenhængende. Jeg arbejdede således videre med den del som både dem der gav mig kritik, andre beskuer og jeg selv syntes havde mest potentiale. 

I har allerede set to af de styles jeg har udviklet ud fra det udgangspunkt; Isoli sweatshirten med de påsyede neopren firkanter og shorts'ne med krokodille-agtig tekstur i plastik-agtigt materiale + neopren kanter. Her er så den tredje style, en jakke som ikke er færdiggjort endnu, og som er en del mere ambitiøs end de forgående fordi ALT er håndsyet. Jeg elsker at komme så tæt på mine styles som muligt og have så meget håndgjort med som muligt, det skal selvfølgelig kunne blive pænt og ikke se alt for hjemmelavet ud, men det mener jeg heller ikke at den gør indtil videre fordi stingene er sat efter præcise mål. 

Jeg er ret spændt, pasformen er i hverfald god, udfordringen bliver at få ærmerne på, men det skal nok blive smukt! Jeg har altid været inspireret at denne "sy-teknik", men efter jeg startede i praktik blev jeg helt 100% sikker på at det er noget der tiltaler mig, da designeren også bruger det håndgjorte meget i sine styles. Firmaet hvor jeg er i praktik eller mærket hedder Bundgaard-Nielsen, tjek det ud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar