Om mig

Mit billede
Nanna H. Pedersen, Fashion Designer (BA). This is my personal blog with the purpose of showing and writing about my fashion-related or non-fashion-related thoughts, reflections, inspiration and work. Contact: mail: holdgaard-blog@hotmail.com

fredag den 14. februar 2014

NYFW - FAVORITE COLLECTIONS


Prabal Gurung - Det skifter fra sæson til sæson, hvad jeg synes om de designs der kommer fra den New York baserede designer, Prabal Gurung. Nogle gange bliver det lidt for modent og kedeligt for min smag. Men den nyeste kollektion der blev vist under New Yorks Fall 14 mode uge, er jeg totalt vild med, i hvert fald det meste af det. Der er eksperimentering med materiale kombinationer og teknikker, og så er et lag-på-lag look jo næsten en sikker vinder ift. sæsonen.


Alexander Wang - Åååååh Alexander Wang, ååååh hvor jeg dog elsker Alexander Wang, han er fandeme the coolest kid on the block - ALTID. Hans æstetik er lige i øjet ift. tidsånden. Hans designs kan fungere i samtlige dele af verdenen, Asien, USA, Skandinavien, you name it! Performancewear/det sporty element indgår godt og vel altid som en del af hans kollektioner, og ideen omkring funktionalitet i en bogstavelig forstand... men på en cool down-town måde. Ifølge Alexander Wang selv, er denne kollektionen dannet ud fra ideen om, hvad der skal til for at man kan overleve i den urbane tilværelse, der kræver en uniform der skal kunne klare ekstreme forhold. Det handler om hvad der er mest praktisk kombineret med den nyeste teknologi indenfor materialer.


The Row - Minimalisme længe leve, denne kollektion er så smuk i dens enkelthed, her er der virkelig fokus på lækre materialer, silhuet og snit, og det gør denne kollektion virkelig luksus, lækker og cool, the great basics. Den voluminøse silhuet giver kollektionen lidt drama og gør, at den er runway-ready. Jeg elsker det, og igen lag-på-lag looket er lige i øjet.


Proenza Schouler - I denne kollektion har der virkelig været fokus på materiale-valg og materiale kombinationer. Der er blevet valgt nogle materialer der er skabt ud fra eksperimentering, som designerne selv fortalte, hvilket jeg synes er super interessant og skaber successen for hele kollektionen og gør den ret fantastisk. De bruger nogle meget velkendte og 'brugte' silhuetter, men fred være med det. Materiale kombinationerne og stylingen bærer hele kollektion til et punkt, hvor det ikke behøver de vilde innovative silhuetter eller snit.


Marc by Marc Jacobs - Efter Marc Jacobs forlod LV, med hensigten om at lægge mere foksu på hans egne brands, har der været meget snak om, at han ville redefinere dem, endda ændre navnet på hans underlinje, Marc by Marc Jacobs, det er dog ikke offentliggjort endnu hvilket nyt navn det får. Men en ting er sikkert, den nyeste kollektion har fået et løft ift. de forhenværende kollektioner, and I love the transformation. Det er meget i ånd med tidsånden og samtidig et kig tilbage til den rebelske mentalitet der fandt sted i 90'erne, super fedt, super ungt, og super aktuelt. Jeg glæder mig til at se de næste forhåbentlige ligeså succesfulde kollektioner! PUNK IS NOT DEAD!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar