Om mig

Mit billede
Nanna H. Pedersen, Fashion Designer (BA). This is my personal blog with the purpose of showing and writing about my fashion-related or non-fashion-related thoughts, reflections, inspiration and work. Contact: mail: holdgaard-blog@hotmail.com

søndag den 22. juni 2014

APPRECIATION OF YOURSELF



Kærlighed til sig selv og ærlighed, er hvad dette indlæg handler om idag - jeg har brugt mange timer, dage, måneder, år på at udpege alle de ting der er galt med mig, jeg har hadet mig selv så meget, at det gør ondt indeni. Jeg har stået og ladet mig selv lytte til andre kalde mig meget ondskabsfulde ord, det ene der satte sig godt og grundigt fast var; "æggehoved" - Når jeg skriver ordet ned, som jeg gør her, plejer jeg at få ondt i maven, episoderne vælter frem i mit hoved hvor folk kaldte mig det, men ikke i dag! De sagde, at mit store, lange hoved gjorde mig grim og ikke var normalt. Men i dag, lige nu, gør det ikke ondt i maven at skrive det ord ned, og det gør heller ikke ondt at tænke på episoderne. 

Hvorfor gør det ikke ondt lige nu? Fordi jeg er så meget stærkere, mere moden og mere selv-elskende end jeg var dengang - Jeg har stadig mine minutter eller dage hvor jeg hader mig selv igen for ikke at være totalt symmetrisk, eller have et standard godt udseende. Men jeg har fundet ud af, at der er en masse godt ved mig både personlighedsmæssigt og udseendemæssigt, og jeg har lært, at jeg ikke skal sammenligne mig selv med andre, det er ikke sundt! Jeg arbejder hårdt, er loyal, modig, meget sød og har flot hår! Og disse ting gør mig smuk på alle mulige måder. Men der hvor jeg nogle gange halter lidt, er f.eks. når jeg tænker for meget over nogle ting og sidder fast i dem, jeg er, ved det punkt, stadigvæk igang med at blive klogere på det - Det tager tid at blive klog på sig selv og livet, det vigtigste er, at vi ikke skal hade os selv for ikke være hurtige nok - Og det er endnu en ting på listen, som jeg arbejder hårdt på! Men for nu... vil jeg blot elske mig selv for den jeg er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar