Om mig

Mit billede
Nanna H. Pedersen, Fashion Designer (BA). This is my personal blog with the purpose of showing and writing about my fashion-related or non-fashion-related thoughts, reflections, inspiration and work. Contact: mail: holdgaard-blog@hotmail.com

fredag den 25. januar 2013

THE AESTHETIC THAT I DON'T PURSUE, BUT ONE I STILL ADMIRE

 photo FABIO_zps4748d6ac.jpg
En af mine største konflikter igennem mit design studie har været, at jeg har været i tvivl om hvad essensen af min æstetik er når det kommer til stil, og om der overhovedet er sammenhæng i det jeg laver. Jeg dyrker selv en forholdsvis bestemt stil, nu tænker jeg mere i retningen af hvad jeg designer og udvikler, mine produkter og mit brand. Lige nu synes jeg det er lidt uklart hvad det er jeg står for, og jeg er skam også selv i tvivl om det, for der er så meget jeg synes er smukt. 

Eksempelvis finder jeg denne kollektion, som er vist ovenfor, en meget smuk og vellykket kollektion, jeg bliver fuldkommen draget af det univers som designeren har skabt, men det stemmer ikke overens med det jeg selv forestiller mig, at mit brand skal signalere, men samtidig har jeg lyst til at inddrage den stil og den stemning når jeg ser sådan en så skøn kollektion som denne. Det er efterhånden gået op for mig, at jeg vil forsøge mig mere med at skabe flere kontraster i det jeg laver for at finde den hårdfine balance der gør, at der stadig er sammenhæng i de forskellige produkter jeg laver, så der skabes en stærk signatur, og samtidig får jeg tilfredsstillet mit ønske om at inddrage det bedste af to verdener. 

Billedet: finale kollektion fra Project Runway sæson 10, Fabio

Ingen kommentarer:

Send en kommentar